Akcje charytatywne
2023

MIKOŁAJ W KORONIE – AKCJA BOŻONARODZENIOWA 

 

To już czwarty rok z rzędu mogliśmy wspólnie przygotować prezenty świąteczne w ramach akcji Mikołaj w koronie. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i przede wszystkim hojności naszych darczyńców pobiliśmy absolutny rekord wysłanych paczek! W tym roku nasza akcja nabrała także zawrotnego tempa, a do Mikołajowej Rodziny dołączyło około 2 tysięcy nowych osób w naszych social mediach: na Facebooku, Instagramie i LinkedIn


Przygotowania do akcji bożonarodzeniowej rozpoczęliśmy już we wrześniu. Utworzyliśmy specjalną zbiórkę, dzięki której m.in. powstała nasza strona internetowa, a w późniejszym czasie także kampania reklamowa. W tym roku zgłoszenia do akcji przyjmowaliśmy w formie elektronicznej przez formularz, dzięki któremu mogliśmy ułatwić wychowawcom i dyrektorom przesłanie wszystkich niezbędnych danych jak najszybciej. Ostatecznie do akcji napłynęło około 430 zgłoszeń z całej Polski.


Akcja świąteczna rozpoczęła się 1-go grudnia i zakończyła się kilka dni przed Wigilią. Już przed opublikowaniem pierwszej placówki udało nam się znaleźć wielu prywatnych darczyńców i firm, które postanowiły obdarować całe domy. Wśród nich znalazł się między innymi warszawski gabinet stomatologiczny, Alchemia Uśmiechu czy spółka P&Q z Białegostoku. 


Oprócz regularnego publikowania postów w naszych social mediach stworzyliśmy również firm promujący naszą akcję, który można zobaczyć na nowo powstałym kanale YouTube MIKOŁAJ W KORONIE oraz kampanię reklamową, a wszystko to po to, by zachęcić nowe osoby do wzięcia udziału w akcji. Dodatkowo wsparło nas wiele gwiazd znanych z pierwszych stron gazet: aktorka Agnieszka Mrozińska, producent telewizyjny Marek Sekielski, byli reprezentanci Polski w piłce nożnej – Radosław Matusiak i Jarosław Bieniuk, zespół Pectus czy Kuba Wojnarowski znany z programów „Farma” i „Love Island”. Pomocną dłoń wyciągnęła do nas także Marielle Tourel znana jako Rozwojowa Mama. Dzięki jej ogromnemu wsparciu i zaangażowaniu udało nam się dotrzeć do zupełnie nowych osób, które chętnie przygotowywały paczki dla podopiecznych z domów dziecka i rodzin zastępczych. 


Informacje na temat naszej tegorocznej akcji Mikołaj w koronie pojawiły się m.in. w serwisie Onet Kultura czy w audycji „Bolesne poranki” prowadzonej przez Jakuba „Suwaka” Suwińskiego w NewOnce Radio. W tym roku patronatem medialnym objął nas portal dla kobiet GentleWoman POLSKA, gdzie ukazał się obszerny artykuł o tym, jak powstała nasza akcja oraz jak się do niej przygotowujemy. Tam również opublikowany został krótki film o nas. 


Dzięki wszystkim tym działaniom udało nam się wspólnie obdarować aż 2468 dzieci z 261 placówek z całej Polski. Wśród nich są podopieczni z domów dziecka, placówek opiekuńczo-wychowawczych, pogotowia rodzinnego, rodzin zastępczych i domów rodzinnych. Nasi hojni darczyńcy sprawili, że kolejny raz na ich twarzach zagościł uśmiech, a ich serca wypełniły się miłością. W tym wyjątkowym czasie jak zawsze udowodniliśmy, że RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ. To nie są tylko puste słowa, ponieważ nasza liczna Mikołajowa Rodzina razem potrafi zdziałać cuda i to nie tylko w okresie świątecznym. 

 

Czytanie w koronie 

Druga akcja „Czytanie w koronie” zorganizowana z okazji Dnia Dziecka okazała się wielkim sukcesem. Paczki z wymarzonymi książkami otrzymało aż 1550 dzieci ze 162 placówek z całej Polski. Książki zawędrowały do domów dziecka, placówek opiekuńczo-wychowawczych, domów rodzinnych i rodzin zastępczych. Od wychowawców wiemy, że przyniosły dzieciom wielką radość, zwłaszcza dedykacje, które się w nich znalazły. Dzięki nim wiedzą, że te książki zostały kupione specjalnie dla nich. 

Tym razem dzieci nie chciały niespodzianek! Zachęcone poprzednią akcją, która miała na celu rozbudzenie w nich miłości do książek i czytania, same wybrały wymarzone tytuły. Często były to kontynuacje książek, jakie dostali wcześniej. Wśród młodszych dzieci najczęściej wybierane były tytuły takie, jak „Dziennik Cwaniaczka” czy „Rodzina Monet”. Młodsi chłopcy, którzy są fanami piłki nożnej prosili o biografię ulubionych piłkarzy i albumy piłkarskie. Nastolakowie oprócz literatury dla młodzieży często prosili o książki pomocne przy nauce zawodu: programowania czy fryzjerstwa. Książki okazały się więc nie tylko przyjemne, ale również potrzebne. 

Od wychowawców otrzymaliśmy informacje o tym, że wielu podopiecznych dosłownie śpi z książkami pod poduszką. Wiedzą i czują, że są to wyjątkowe prezenty, jakie otrzymali od ludzi o wielkich sercach. Akcja „Czytanie w koronie” cieszy się tak dużą popularnością wśród dzieci i darczyńców, że postanowiliśmy kontynuować ją co roku.